Bedrijfsverhuizing

Het verhuizen van een onderneming vergt een goede voorbereiding. U wordt geconfronteerd met extra werkzaamheden en administratieve taken die goed geregeld moeten worden. Bovendien is het van belang dat klanten en leveranciers geen hinder ondervinden van de bedrijfsverhuizing. Om de verhuizing georganiseerd en zonder zorgen te laten verlopen, is het mogelijk om een beroep te doen op professionele verhuizers die ook een bedrijfsverhuizing van A tot Z regelen.

Een vlotte bedrijfsverhuizing

De zaken van uw bedrijf zijn de laatste jaren goed gegaan en het is tijd geworden om een ander bedrijfspand te betrekken. Misschien dat u een grotere opslagruimte hebt gevonden of een ruimte waar u samen met eventuele medewerkers verder kunt groeien. Het verhuizen van een bedrijf vergt een lange voorbereiding, zodat op de dag van de bedrijfsverhuizing zelf niets aan het toeval wordt overgelaten. Maak gebruik van ervaren verhuizers die veel werk uit handen nemen. Samen met professionele verhuizers wordt voor de verhuizing een plan van aanpak gemaakt. Hierbij kunt u denken aan het inpakken van verhuisdozen maar ook het regelen van administratieve zaken als nutsvoorzieningen en telecom. Ervaren verhuisbedrijven bieden vaak ook extra diensten aan bij een bedrijfsverhuizing, hierbij kunt u onder meer denken aan:

  • De- en montage van het aanwezige meubilair
  • Ophangen van schilderijen, lampen, (naam)bordjes
  • Aansluiten van telefoons, computers, verlichting
  • Het bezemschoon opleveren van de bedrijfsruimte die wordt achtergelaten

Bedrijfsverhuizing kosten

Als u overweegt om uw bedrijf te verhuizen naar een ander bedrijfspand dan wilt u graag vooraf een overzicht van de kosten hebben. Een bedrijfsverhuizing kost veel tijd en levert de nodige stress op. Steeds meer ondernemers maken tegenwoordig gebruik van professionele verhuisbedrijven. Als u wilt weten wat een verhuizing kost dan is het vaak interessant om diverse tarieven en mogelijkheden met elkaar te vergelijken. Veel verhuisbedrijven werken met standaard kosten voor een bedrijfsverhuizing. Daarnaast kunt u gebruik maken van opties en extra services die een extra vlotte bedrijfsverhuizing bespoedigen.

Hoe groot is de bedrijfsinventaris?

De kostprijs van een bedrijfsverhuizing wordt in grote mate bepaald door de aanwezige bedrijfsinventaris. Het verhuizen van 5 complete werkplaatsen is meer voordelig dan een bedrijf met 25 of meer werkplekken.

Het aantal verhuizers

Een vlotte, efficiënte verhuizing is van belang voor de continuïteit van de bedrijfsvoering. Meer verhuizers kunnen het verhuisproces sneller uitvoeren en de volledige duur van de verhuizing wordt hiermee verkort.

In rekening gebrachte voorrijkosten

Hou altijd rekening met voorrijkosten. De afstand tussen de oude en nieuwe bedrijfslocatie maakt hiervan ook deel uit. De kosten kunnen oplopen als de afstand meer dan 20 km bedraagt. Zeker als er meerdere malen tussen de locaties heen en weer wordt gereden zijn de voorrijkosten een aanzienlijk onderdeel van het totale kostenplaatje.

Aanvullende verhuisdiensten

Soms kan het bij een bedrijfsverhuizing makkelijk zijn om bij het verhuisbedrijf aanvullende diensten af te nemen. Denk hierbij onder meer aan het opruimen van een archief of het (de)monteren van (kantoor)meubilair.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.